Perang Saudara Ala Syria

Perang Saudara Ala Syria
Lima penunjuk perasaan anti-kerajaan telah dilaporkan terbunuh dan seorang lagi cedera di bandar Ukraine timur Slavyansk selepas pihak berkuasa Kiev di hantar, kereta kebal dan kenderaan berperisai terhadap penduduk tempatan.

"Semasa operasi anti terrorist, tiga pusat pemeriksaan di dirikan oleh kumpulan-kumpulan tentera haram telah musnah di bahagian  timur laut Slavyansk," kata Ukraine Interior Kementerian, sambil menambah: sekurang-kurangnya lima orang pengganas telah terbunuh. Seorang anggota polis turut cedera".

Saksi-saksi melaporkan di Twitter slavyansk angkatan diri kini membakar tayar untuk menghalang pintu masuk kenderaan infantri dari Kiev ke bandar.

Menurut Rossiya 24 saluran TV, kuasa-kuasa mempertahankan diri telah ditolak serangan lelaki bersenjata Kiev di pusat pemeriksaan utama 3 Km utara Slavyansk. Sekurang-kurangnya tiga kenderaan infantri terpaksa berundur.

Polis telah mengumumkan permulaan tindakan keras melalui pembesar suara dan kenderaan khas sedang meronda jalan-jalan amaran kepada orang ramai tempatan mengenai tindakan keras. seterus sila kesini http://www.eutimes.net/2014/04/civil-war-breaks-out-in-ukraine-syria-style/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan